Langkau ke kandungan utama

Next Generation Giant Fan - Terbaru Dalam Pasaran Malaysia 2018

” TERBARU DALAM PASARAN MALAYSIA “


5-Bilah Kipas Besar Gergasi HVLS 

HVLS boleh ditakrifkan sebagai Kipas Besar Gergasi yang menghasilkan jumlah udara yang tinggi dengan kelajuan putaran kipas yang rendah. Teknologi kipas HVLS adalah berasaskan satu prinsip iaitu ”sekelompok besar udara yang bergerak perlahan adalah lebih efisien untuk merendahkan suhu badan manusia berbanding dengan udara yang bergerak lebih laju”. 
Kipas Besar Gergasi HVLS menghasilkan angin “Floor Jet Circulation” dimana udara akan bergerak dari bilah kipas ke bawah dan ke semua arah dan ke seluruh lantai, sehingga ke dinding dan kembali semula ke arah bilah kipas, proses tersebut akan terus berulang.

 “Kelebihan-Kelebihan”

NEXT GENERATION BIG FAN


Angin Semulajadi

  • Sangat selesa dan nyaman seperti angin semulajadi.
  • Kelajuan angin antara 2-3 meter/saat
  • Agihan angin sehingga 20,000 kaki persegi dari penjuru ke penjuru.

 Kelebihan & Faedah

  • Meningkatkan kualiti udara terutama tempat yang lembab dan tertutup.
  • Mengurangkan tekanan haba kepada orang ramai / pekerja.
  • Menghilangkan bau dan mengeringkan permukaan lantai yang berpeluh.

Penjimatan Tenaga Elektrik

  • Kos bil elektrik berkadaran RM 0.30 hingga RM 0.70 per jam.
  • Satu unit Kipas Besar @ Gergasi HVLS bersaiz 24’ mampu menghasilkan angin yang setara dengan penggunaan 30 – 40 kipas siling biasa.

Penyelenggaraan Minima

  • Pembersihan bilah kipas daripada habuk dan kotoran perlu dilakukan setiap enam (6) bulan atau selewat-lewatnya setahun.
  • Pemeriksaan ke atas kabel keselamatan, “bolt”, “nat” dan struktur sokongan yang perlu dilakukan setiap tahun.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIPAS GERGASI HVLS SURIA TERBARU

Pada awal penghasilan kipas Suria Giant Fan, ia mempunyai 4 bilah kipas  ( klik disini ) sahaja. Mulai tahun 2016, kami telah berjaya menghasilkan 6 bilah kipas HVLS Suria Giant Fan .   Kipas Gergasi HVLS Suria : 4 bilah kipas  Kipas Gergasi HVLS Suria : 6 bilah kipas  Pada awal penghasilan kipas Gergasi HVLS Suria,ia mempunyai 4 bilah kipas sahaja. Selepas penghasilan ini, banyak kajian yang telah dilakukan untuk menghasilkan kipas yang lebih berkualiti tinggi. Akhirnya pada tahun 2016,kami berjaya menghasilkan kipas Gergasi HVLS Suria yang mempunyai 6 bilah kipas. Inovasi terbaru kipas HVLS ini  mampu menghasilkan jumlah aliran angin yang banyak berbanding dengan kipas pesaing kami yang mempunyai 4, 5, 6, 7, 8, 9 atau 10 bilah kipas. Kipas HVLS bersaiz gergasi ini mempunyai diameter diantara 12’, 14’, 16’, 18’, 20’ dan 24 kaki. Perbezaan yang paling ketara adalah isipadu udara yang dapat dihasilkan. 4 bilah kipas HVLS Suria hanya mampu menghasilkan 37

Kipas Gergasi HVLS Suria Malaysia

KIPAS GERGASI HVLS SURIA : 4 BILAH “Tekanan Haba Kepanasan” adalah masalah yang biasa di hadapi di negara-negara tropika seperti di Malaysia. Dengan suhu diantara 30 - 40 darjah celcius, kita sentiasa mencari kaedah untuk menyejukkan diri kita sama ada dengan menggunakan kipas atau penghawa dingin. Tarif elektrik semakin meningkat, adalah dianggarkan 40% - 60% daripada kos penyelenggaraan bangunan adalah dari penggunaan kipas dan penghawa dingin. Kita sentiasa ingin menjimatkan penggunaan tenaga elektrik tetapi kita tidak mempunyai banyak pilihan. Kipas Gergasi HVLS SURIA adalah kipas generasi baru dengan penggunaan tenaga elektrik yang sangat cekap. Kipas bersaiz gergasi ini mempunyai diameter diantara 8’, 12’, 16’, 20’ dan 24 kaki. Ia mempunyai 4 bilah kipas yang unik  menghasilkan udara yang lebih nyaman seperti tiupan angin semula jadi.  KELEBIHAN SURIA GIANT HVLS FAN     1. NATURAL WIND Aliran angin yang terhasil sangat nyaman dan lembut seper